Posted in Rady a tipy

Balím, balíš, balíme – 7 krokov k úspešnému baleniu

Predstava nespočetných hodín strávených prehrabávaním, triedením, vyhadzovaním a balením vecí vie človeka celkom slušne demotivovať. Pravdepodobne poznáte ten pocit zúfalstva, keď sa ocitnete v „rozbombardovanom“ byte v čase, v ktorom ste už chceli začať prenášať prvé boxy do novej domácnosti. Táto situácia sa môže prihodiť naozaj každému, ale našťastie existujú overené spôsoby, ako sa podobnej kalamite vyhnúť. A ako teda ukončíte balenie podľa plánu? Pozrime sa na to.

 

Rozdeľte si balenie do jednotlivých krokov

Balenie domácnosti ako celku pôsobí na prvý dojem desivo. Rozdeľte si ho preto na menšie úlohy, ktoré nebudú pôsobiť tak hrozivo a každá z nich bude sama o sebe relatívne ľahko realizovateľná. Motivujúco pôsobí aj to, keď si jednotlivé úlohy na začiatku spíšete a následne, po ich splnení, ich budete v zozname odškrtávať. Pomôckou je rozdelenie úloh podľa izieb. Každú splnenú úlohu si nezabudnite poctivo „odfajknúť“ zo zoznamu, čo pomôže vytvoriť pozitívny dojem napredovania v začatej činnosti.

 

Sľúbte si odmenu

Je úplne prirodzené, že každý človek sa snaží oddialiť moment, keď sa má konečne pustiť do zdĺhavej a nechcenej činnosti. Nehovoriac o tom, keď odmenou za vykonanú prácu má byť len únava, prípadne pár škrabancov a odrenín. Ako teda motivovať sám seba? Sľúbte si po splnení každej úlohy príjemnú odmenu. Môže to byť napríklad masáž, wellnes alebo nejaký ten pekný kúsok oblečenia, po ktorom už dlho túžite. Menej nákladné, ale rovnako účinné, vedia byť aj menšie priebežné odmeny zakaždým, keď splníte jednu z úloh z vášho zoznamu. Môžete si napríklad kúpiť dobrý koláč s kávou, keď skončíte balenie kuchyne alebo zbehnúť do kina na film, keď skončíte balenie šatníka.

 

Začnite baliť od správnej izby

Nič nemotivuje lepšie než vedomie, že tú najťažšiu prácu už máte za sebou. Začnite preto baliť od tých najnáročnejších izieb a priestorov (šatník, veľké skrine, kuchyňa), aby vám na konci dňa ostali už len tie ľahko zbaliteľné. S postupom času človek prirodzene stráca energiu a ak vám na konci ostanú už len tie ľahšie úlohy, dokážete sa zaručene ľahšie namotivovať k zdarnému koncu.

 

Spravte si zoznam úloh a držte sa ho

Zvyšovať či udržiavať vysoký stupeň efektívnosti je dôležité najmä preto, lebo vám to umožní skončiť s prácou skôr, než ste plánovali. Takáto situácia so sebou nesie niekoľko príjemných bonusov: možnosť oddýchnuť si, menej stresu a z toho plynúci nárast motivácie. Znie to trochu zložito, ale v skutočnosti jediné, čo k tomu potrebujete, je kvalitný zoznam úloh s časovou postupnosťou. Časový rozvrh vám pomôže sústrediť sa na správne činnosti a povie vám, čo a kedy urobiť. Nebudete zbytočne strácať čas náhodným prebiehaním od jednej úlohy k druhej. Ak máte viacej pomocníkov, každému dajte tlačenú verziu zoznamu s jeho úlohami.

 

Nenechajte sa rozptyľovať

Keď sa na niečo sústredíte, výsledok je vždy lepší než keď robíte niekoľko vecí naraz a ani jednej sa nemôžete poriadne venovať. Rovnako je to aj u balenia. Ak vás pri balení neustále niečo rozptyľuje a v polke roboty musíte pustiť všetko z rúk a začať robiť niečo úplne iné, výsledkom bude len množstvo premrhanej energie a stres. Či už sú to vaše deti, zvoniaci telefón, pobehujúce domáce zvieratá, najlepšie je minimalizovať akékoľvek vedľajšie vplyvy, aby ste sa mohli sústrediť iba na váš zoznam úloh a dodržanie časového plánu. Preto ak sa dá, skúste vypnúť telefón, deti nechať u rodičov či známych a zvieratká prenechať na chvíľu kamarátom. Čím sústredenejší budete na vašu úlohu, tým rýchlejšie vám pôjde od ruky.

 

Zavolajte si priateľov

Akákoľvek nudná alebo nezáživná aktivita pôjde rýchlejšie a môže byť dokonca zábavnou, ak ju robíte spolu s priateľmi. Dajte im vedieť s čo najväčším predstihom, aby si vedeli vopred vyhradiť čas. Buďte k nim úprimný, povedzte im presne, aký typ výpomoci od nich potrebujete a sľúbte im nikdy nehynúcu vďačnosť.  Prípadne recipročnú pomoc, ak budú niekedy v budúcnosti niečo potrebovať zase oni. Prácu spríjemní aj dobrá hudba v pozadí znejúca z vlastnoručne namixovaného playlistu. Nezabudnite taktiež na jedlo a pitie. Ale hlavne, pripravte si dobrú náladu, nech máte načo spomínať.

 

Myslite na usporené peniaze

Ak ešte stále premýšľate, ako sa motivovať, tu je posledný tip. Predstavte si všetky peniaze, ktoré vlastnoručným balením ušetríte. Najať si sťahovaciu spoločnosť a zaplatiť za zbalenie vecí môžete kedykoľvek. Bude vás to však niečo stáť. Tým najlepším miestom na ušetrenie peňazí je práve balenie. Takže kedykoľvek budete strácať motiváciu, jednoducho si spomeňte na všetky vaše ťažko zarobené peniaze, ktoré ostanú presne tam, kde majú zostať, a to vo vašom vrecku.

 

Vďaka tomu, že BOKSi boxy si prenajímate vždy na týždeň (prípadne si prenájom môžete predĺžiť o toľko týždňov, koľko potrebujete), máte dostatok času ešte pred dňom samotného sťahovania nasledovať vyššie popísané kroky. Hlavné je byť koncentrovaný, všetky svoje veci pekne v kľude pobaliť a celý šas ostať pozitívne naladený. Vyhnete sa tým stresu z balenia na poslednú chvíľu a súčasne bude sťahovanie o moc rýchlejšie a pohodovejšie. A o to presne ide, spraviť si s BOKSi boxmi život jednoduchším.

Start typing and press Enter to search

Nákupný košík